torsdag 4 februari 2016

Lugnt och skönt

Två av våra Pälsklingar, Mervil och Higgoli brukar fara runt som torra skinn på morgonkvistarna. 
Dom bråkar, och retar gallfeber på varandra tills dom till slut blir riktigt sura och högljudda och man får säga till dom på skarpen.
Men så ibland, så äter dom frukost och sen går dom och somnar om utan att ens blänga retsamt på varann.
"Fara runt som ett torrt skinn"..Undrar hur och varför det uttrycket kom till?

Det brukar ta ett tag innan jag reagerar på att det är så tyst, och när jag väl gör det så måste jag gå och kolla vad dom pysslar med. Då brukar dom ligga och mysa i vår säng <3
Idag är en sån dag när dom tog sovmorgon, och det är så himla lugnt och skönt.

***

Det riktigt halt ute nu, så det är små, små myrsteg som gäller. Jag vet inte hur många vintrar jag sagt att jag ska köpa mig broddar, men än har det inte blivit av.
Jag är ju så vinglig och osäker nu även när det är barmark, så det vore nog ingen dum idé alls att fixa ett par.

Vid 8-tiden ska jag iväg och träna, sen hem och plocka och pyssla.

Igår fick jag ett väldigt intressant paket på posten. Ett samarbete med ett företag som säljer härliga produkter.
Ska visa er så snart jag fotat och grejat.


2 kommentarer:

  1. Härligt med paket och samarbeten! Spännande, det ser vi fram emot att få veta vad detta paket innehåller! Jag säger samma sak varje år att jag skall köpa broddar för att inte sätta mig på arslet när jag är ute och går! Och varje år glömmer jag också bort det! Och jag svär varje år jag går ned för backen till jobbet! En backe som dem ej sandar!
    Så nästa gång snön kommer så skall jag vara förberedd! För vi hoppas...
    Kram Amie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska sätta mig i helgen och pyssla lite med paketinlägget.
      Det är så jobbigt att strutta fram som bambi på hal is, man får ju träningsvärk av att spänna sig :D

      Kram

      Radera

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨