torsdag 4 februari 2016

Vitaminer & Mineraler

I morse efter träningen så gick jag in på apoteket en sväng innan min buss kom.
Jag gillar att strosa omkring på apotek av nån märklig anledning.
Jag köpte lite tandkräm, deo och så köpte jag en flaska Mivitotal Plus.

Bilden och texten nedan har jag lånat från Apotea
"Mivitotal® Plus är ett flytande vitamin- och mineralkomplex för familjen från 3 år och uppåt!
Mivitotal® Plus innehåller bl a vitamin C, vitamin E, riboflavin, mangan och selen, som alla är antioxidanter och bidrar till att skydda cellerna mot oxidativ stress.
Vitamin C kan dessutom bidra till minskad trötthet och utmattning"


Jag tänkte att det kan vara bra med lite extra tillskott tills jag kan tugga grönsaker och andra nyttigheter.
Visst, vissa grönsaker kan jag få i mig genom smoothisar, men  jag tror inte riktigt det räcker.
Den smakar riktigt illa, men man tar inte så mycket åt gången så det är bara att svälja och ta lite vatten efteråt.

4 kommentarer:

  1. Jag drack den där för några år sedan, tyckte jag skulle bli lite nyttigare.. Det höll bara i några veckor, haha..! Fy så det smakade!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fattar inte hur det kan smaka så jäkla illa..Tur man inte behöver ta så mycket.
      Finns en annan bra vitamindryck - Blutsaft, men den har jag för mig är jättedyr. Drack den förr när jag var gravid och hade järnbrist.

      Radera
    2. Åh gud, Blutsaft har jag testat en gång när jag hade pissdåliga värden. Men alltså det smakade ju rent blod! Jag var på jobbet när jag testade den och jag spydde av den, hann inte ens svälja skiten.

      Radera
    3. Konstigt att dom ska smaka så illa. Man tycker ju att det borde smaka gott när det är nyttigt.

      Radera

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨