onsdag 23 september 2015

Nyttor och glömska

Idag har jag varit riktigt igång. Tvättat flera maskiner med tvätt, rensat och torkat ur vårt stora skafferi, gissa om jag bröt ihop när jag på nedersta hyllan längst bak hittade ett gammalt strykjärn?

För övrigt det strykjärnet som jag höll på att bränna sönder min klänning jag hade när vi gifte oss i Februari 2011, så det är väl därför det föpassades långt in i ett hörn.
Nu ligger det i kastlådan tillsammans med en hel del annat skrot.

Sen skulle jag fixa till en kålpudding till middag, men då dök hjärnspöket upp och jag hade ingen aning om hur  man gör en simpel kålpudding..

Jag som gjort det massvis med gånger stod som ett fån och mindes bara kål och köttfärs, men sen var det blankt. Så skämmigt och frustrerande, men med hjälp från människor på facebook och lite googlande så blev den jättegod, inte som den jag brukar göra, men god ändå.


Imorgon ska jag till sjukan och ta massa prover, sen blir det lite olika besök framöver. Den 1 Okt är det hos sjukgymnasten, den 6 Okt Fysiologkliniken i Västerås för ultraljud på hjärtat, och den 14 Okt Akademiska och göra en magnetröntgen av hjärnan. Jag är jätteorolig över den.

Nä, usch allt detta med hjärnspöket var inte direkt vad jag hade planerat in för mig själv :(



9 kommentarer:

  1. Hör av dig om du vill ha sällskap när du skall till Västerås. Jag är ju antagligen i skolan då men kanske ledig fm eller em. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tid 18:15 (så himla konstig tid) så T är snäll och skjutsar, men tack för du erbjöd dig <3

      Radera
  2. Vilken tid skall du vara på Akademiska den 14:e oktober? Kanske skulle kunna träffa upp dig där innan eller efteråt en liten snabbis innan jag skall på möte på jobbet!
    Bamse kram
    AMie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har tid där 15:20 och det vore jätteskoj att säga hej :)
      Hur ser det ut för dig kring den tiden? Själva magnetröntgen kunde ta upp till 1 timma eller mer :O Kan också gå snabbare vilket jag hoppas såklart.

      Kram

      Radera
    2. Usch då, den timmen kan jag tyvärr inte komma...mötet börjar 13.30 och slutar 15.30!
      Så synd!
      Åh, jag som så gärna ville träffa dig igen!
      Kramis

      Radera
    3. Men vi anske hinner säga hej när jag är klar?

      Radera
  3. Absolut...jag kan åka direkt till sjukan efter jobbet och möta upp dig där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skickar mobilnummer på fejjan, så löser vi det. Vi kan ju också komma till dig. Jag får ju skjuts av vår sälla vän T, så det löser sig. Kram

      Radera

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨