måndag 7 mars 2016

Tröttsamt

Gick till bussen i morse, och även om jag vet att den oftast brukar vara lite sen så gick jag dit i god tid. Typ 15 minuter innan den skulle komma.
Ett riktigt blaskväder stod jag och väntade i..och väntade, och väntade..

Jag hade tid på sjukan för att kolla upp min fot och nacke/axel kl 08:30, så bussen som går 08:12 är perfekt att ta för att hinna i tid.

När klockan var 08:50 så gav jag upp, för det kom ingen buss.
Försökte ringa och meddela sjukgymnasten om läget, men det var upptaget hela tiden.

Så när jag kom hem dyngsur av blötsnön så var jag en aning irriterad och ringde VL och undrade om bussen kört vilse idag?
En nonchalant brud i andra änden informerade om att bussen hade fått haveri, så jag fick ta nästa.
Jo, det går ju jättebra när jag missat min tid redan och kommer såklart få betala för uteblivet besök.
-"Ja, men du kan ju ta taxi ner och skicka räkningen till oss"
Blir ju lite svårt eftersom jag redan missat min tid.

Får se hur länge jag får vänta nu på en ny tid.

1 kommentar:

  1. Usch, jag verkligen hatar det där med sena bussar! Jag vet att vad som helst kan hända med en buss, vilket väder som helst! Men jag hatar det bara, man skall bara kunna gå ut och ställa sig på gatan, betala för den superduper dyra bussavgiften och sedan gå och sätta sig! Och efter en skumpig och ganska obekväm åktur så är man framme!
    Det är så det skall fungera. Men fy så bortskämda vi är egentligen som kan bli arga när något går fel.
    Fast i ditt fall så förstår jag ju det med tanke på att du hade en bokad tid och vi vet ju alla hur länge man kan få vänta på en ny tid!
    Bamse kram

    SvaraRadera

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨