onsdag 3 februari 2016

Lång väntan

Jag har i snart två veckor haft tandvärk till och från i ett par tänder, och tanden som blev skadad i samband med att jag sövdes när dom skulle in i skallen och reparera, den sitter löst och helt snett, inget av dessa problem kommer ju gå över av sig själv så nu har jag tagit mod till mig och ringt.

På Folktandvården var det väntetid på ca 1 1/2-2 år om man ej är patient hos dom, och det är jag såklart inte eftersom det är så pass länge sen jag var där.

Ringde då Tandvårdsgruppen här i stan som är privata. Den 22 Februari fick jag tid där för undersökning och kostnadsförslag på det som behövs åtgärdas. Alltså ingen akuttid, så jag får helt enkelt försöka äta flytande som soppor och sånt tills jag kan laga dessa tänder, vilket kommer dröja om inte ett mirakel sker.

Tja, det är ju bara att gilla läget och försöka stå ut.

***

Tråkigt nog så blir det inget av med presenten jag fick av Therese när jag fyllde år, som skulle ske nu i Februari - Hotellövernattning och överraskning i Västerås, för det känns inte som jag kommer vara så jätteglatt sällskap med värk i käften.
Verkligen trist, men vi har bestämt att ta detta längre fram mot sensommaren eller tidiga hösten.

Nu ska jag hänga tvätt och plocka lite. Packa träningskläderna så det är klart till imorgon bitti.
Sen ska jag kolla efter recept på spenatsoppa, för jag har massor med färsk spenat i kylen.
Micke och Robban som kan tugga som folk får kött och potatis till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨