tisdag 1 december 2015

Hemmadag

Imorse skule jag varit iväg och tränat, men efter att jag helt plötsligt fick sån näsblod så tänker jag stanna hemma idag. Vore ju pinsamt att få det just när jag är  där. Och jag har ju tre dagar kvar denna vecka att hinna träna, så det är lugnt. Vet inte varför man får näsblod så där hipp som happ.

Istället ska jag greja på här hemma har jag tänkt. Det vanliga som disk och plock, sen förbereda maten till senare.

Igår var jag på Hälsocenter och viktgruppen jag går i.
Jag brukar smita dit lite före innan dom andra kommer så jag hinner väga mig.
Dom har en sån här (<----Klickbar länk) våg som inte bara visar vikten, utan hur mycket fett man har, hur mycket muskler, bmi och massa annat.
Jag är lika nervös varje gång trots att jag känner att nåt bra händer i kroppen, men jag vill liksom se svart på vitt.
Och vikten går sakta men säkert neråt, och det roliga igår var att nu har det ändrats även på fett och muskler. Fettet har minskat och musklerna ökat.
Det går åt rätt håll.

Dom ändringar jag gjort vad gäller maten är att äta frukost, lunch och middag, sen ett par mellanmål.

Slutat med smör på bröd (äter max ett fullkornsbröd om dagen, med massa sallad och grönsaker och en skiva skinka, ost eller leverpastej)

Smoothie till frukost, där smyger jag oftast ner färsk bladspenat eller grönkål bland frukterna.

Slutat äta vanlig pasta o ris och äter i stället fullkornsprodukter, eller bara sallad till exempelvis kycklingen eller vad det är vi äter.

Mindre portioner av själva maten, men massvis med grönsaker på tallriken.

Tar inte om portioner mer.

Tjuven har inte varit upp en enda natt och spökat :D

Jag har fått mycket mer energi och mår bra, så det är ju bara att köra på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨