torsdag 1 oktober 2015

Så himla glad

Idag har jag varit hos sjukgymnasten, som skulle kolla om min kropp funkar fysiskt som den ska efter hjärnspöket, och det verkade som den funkade riktigt bra. Lite krångel med balansen, men det blir nog bra till slut.
Det krångligaste för mig sitter i minnet och sånt, men det går jag ju och tränar på så det blir nog bra det med.

När vi pratade så kom vi in på det här med träning och jag berättade att jag skulle så gärna vilja komma igång med nån form av träning/motion, jag kan ju inte promenera som jag älskar för balansen är ju inte helt hundra och sen är det ju min jäkla skruvfot.

.Jag berättade också att jag skrivit in mig på Hälsocenter i en viktgrupp, och det tyckte han var jättebra, och så sa han att jag kan få komma och träna där på sjukan och han kommer att visa alla maskiner och hur jag ska göra. Shit vad bra!

Jag känner mig jättepeppad, och första besöket när han ska visa maskinerna o så blir nästa Fredag, sen om jag kom ihåg rätt så får jag gå hur ofta jag vill och träna själv.

Jag behöver inte gå och träna i rehabgruppen där dom som haft mindre tur än mig när dom fått stroke och hjärnblödningar går, utan får träna "för mig själv".

 Och så kommer jag gå på rehab och fortsätta träna minnet, så jag tror det kommer bli kanonbra till slut.

Jag är så glad just idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨