söndag 14 oktober 2018

Gästbloggare - Therese Engström

Jag har lovat Catarina att göra ett gästinlägg hos henne i flera år, jag är kass men nu har jag äntligen tagit tag i det. Så kul att få göra det 😊
Therese heter jag och är 33 år, Catarina är gift med min bror så hon blir väl min svägerska..? Jag bor i Västerås tillsammans med min man Mr. Engström och vår dotter Cate. Jag pluggar till undersköterska och blir färdig i mars, snart skall jag ut på praktik, fyra veckor på akuten i Västerås.
Jag träffade Catarina för första gången 2006, hon hade precis träffat Michael och jag Mr. Engström. Är osäker på var vi träffades, antingen var det på krogen eller på mitt dåvarande jobb, Hemtex i Fagersta. Vi hade kontakt men efter ett tag förlorade vi den på grund av en konflikt/missförstånd. Efter ett antal år tog jag tag i det och tog kontakt igen, vi gick vidare och det är jag såå glad för! Jag älskar verkligen min bror och varje gång jag träffar Catarina blir jag sentimental och undrar varför vi inte träffas oftare, för jag saknar verkligen henne när vi inte ses. Trots åldersskillnaden har vi sjukt mycket gemensamt och har så roligt tillsammans. Det är inte särskilt långt mellan oss men man har ju fullt upp i livet och hinner inte träffas så ofta så när vi väl gör det är det guld värt.
Jag kommer ihåg en sak Michael sade till mig. Alla säger tydligen Catta men jag säger Catarina. Då sade han: Vem fan är Catarina?, Catta heter hon. Nej, hon heter Catarina! Jag har alltid haft svårt för smeknamn, hehe..
Åter till mig. Jag kommer från Virsbo, efter gymnasiet flyttade jag till Fagersta eftersom jag fick jobb där. Där träffade jag Mr. Engström och vi flyttade ihop, efter ett tag flyttade vi till ett hus i Möklinta eftersom Mr. Engström fick jobb i närheten. Vi bodde där i tio år, sedan flyttade vi till Västerås, nu bor vi på Öster Mälarstrand men letar efter nytt.
På min fritid älskar jag att kolla på serier och film. Tyvärr finns det inte allt för mycket tid för det med en 2-åring.. Det mesta kretsar runt Cate. Vi kämpade i åtta år innan vi äntligen fick henne med hjälp av IVF, vi är så tacksamma att vi fick hjälp av Kvinnokliniken i Västerås och Reproduceringscentrum i Uppsala.

Jaha, så småningom kommer det säkert en uppföljning på detta inlägg 😊. Är ni intresserade så hittar ni min blogg här: www.engsir.blogspot.se
Bilderna är från 2016, när vi firade vår bröllopsdag på Åkerby Herrgård.



Hoppas vi ses på min blogg 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨