fredag 23 december 2016

Pysselkväll

Vi hade faktiskt inte tänkt göra julmat alls denna jul, men va fasen, det är ju ganska gott när man bara äter den en gång om året. 🎄🎅

Lanttulattikko=Kålrotslåda, Janssons. Micke gör så sjukt god Jansson så jag smäller av och Porkkanalaatikko=Morotslåda. 
Dessa finska lådor är så himla goda.

I kylen står Rödbetsalladen klar.Receptet är från min styvfar Seppo och den är också sjukt god. 
Skinkan griljeras imorgon. Ska göra en Grönkålspaj imorgon. Har aldrig gjort det, men grönkål är ju jättegott.
Och sen lax och sånt där annat gott. I morgon kväll rullar vi här hemma.

Pratade med min son Emil på eftermiddan och vi bestämde att går allt enligt planer så åker vi ner och firar Julen i Spanien nästa år. Det ser jag verkligen fram emot 💝


Och vet ni? Jag har tydligen varit lite snäll, för "Tomten" kom med detta till mig, och jag fick öppna paketet idag redan 🎁💝

1 kommentar:

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨