tisdag 27 december 2016

All Julmat som blev över.

Som vanligt så gjorde vi Julmat till överdrift. Vi åt på Julafton, lite på juldagen, sen lessnar man ju.
Jag avskyr att kasta mat, och vissa saker kan man ju inte frysa in.

Så för att göra en ganska lång historia kort, så skickade jag meddelande till en person på facebook som jag bara pratat med några gånger när jag mött denne på stan, och frågade om h*n ville ha julmat. Personen har alltid varit så trevlig mot mig trots att h*n inte har det alltför lätt själv. H*n blev väldigt glad och ville gärna ha mat. Så igår packade vi ihop Skinka, Jansson, rödbetssallad, sill, lammstek, finska lådor och åkte och lämnade en stor kasse hos personen.
Känslan av att se glädjen i personens ögon var obetalbar. 💖
Detta kommer vi absolut göra fler gånger. Kanske nåt för andra att ta efter också?


4 kommentarer:

  1. Ååå! Min Internetanslutning bröts precis när jag skrev en kommentar så jag tror inte att du fick den :)

    I alla fall, jag såg på Instagram att en familj gav bort sina julrester i förpackningar till hemlösa, himla fint av både dom och er <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes riktigt bra. Behövs inte så mycket för att glädja någon <3

      Radera
  2. Så fint gjort av er. Detta är verkligen något alla borde ta efter samt det som Engsir skriver ovanför!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tänk så mycket mat som slängs som istället kunde mätta några magar <3

      Radera

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨