onsdag 10 augusti 2016

Vesuvius / Neapel - Italien

En dag besökte vi Vesuvius.
Fast nu ljög jag, för jag var aldrig ända upp.
Jag hade peppat mig så mycket redan långt innan vi åkte till Italien att knalla upp, men väl där så fick man parkera ganska långt ner och sen ta en liten skranglig minibuss upp till en annan parkering innan man fick promenera en rejäl bit upp på själva vulkanen, och det var minibussen som ställde till det för mig.
Jag ska berätta i ett annat inlägg varför jag inte vågade åka minibuss.

Så, jag stannade kvar nere vid parkeringen när Micke och Tommy åkte upp.

På slingriga vägar upp mot Vesuvius fanns det märkliga statyer.



Och ett väldigt övergivet hotell/restaurang.

Vid pilen syns parkeringen dit minibussen tog turister, sen fick man knalla upp resten av biten - i väldigt gassande sol.

 Mäktig utsikt.

Enligt Micke och Tommy så var Vesuvius inte så mycket att se.

Men utsikten var värd promenaden upp.





Jag som inte vågade mig upp roade mig med att prata med en vänlig polis, och promenera omkring och knäppte kort på fina växter.



När dom kom ner sen, så hade Micke köpt ett så fint halsband till mig.
Dom svarta stenarna är lavastenar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨