torsdag 18 augusti 2016

Passo Stelvio & Gavia 2757 möh

Verkligen svårt att få bilder att göra "the moment" rättvisa, men denna tripp var en av det mest ångestladdade jag varit med om kan jag tycka.

Vi åkte igenom två bergspass i Dolomiterna i Norra Italien - Stelvio och Gavia som jag hade hittat på prickar på google maps.
Seriöst så trodde jag att vår sista stund var kommen i en del snäva kurvor där uppe bland molnen.
Stelvio var ändå ganska ok, för det fanns små räcken (som inte alls skulle skydda om man skulle råka komma lite för långt ut i kanten.)

Vi visste inte då hur nästa pass skulle bli.

Gaviapasset måste ju vara nåt som djävulen spottat ur sig en morgon när han var på dåligt humör. Fy fan!

Läste nånstans efteråt när vi var på "säker mark" att om en bil skulle råka åka för nära kanten och fara ner så finns det ingen anledning för nån räddningstjänst att söka efter den bilen med passagerare för den skulle till slut se ut som en stor folieboll.
Jag satt i baksätet och grinade, Micke satt fram i passagerarsätet och njöt av utsikten och Tommy körde.
Långt efteråt berättade Tommy att han hade en del handsvett där uppe.

Nu hamnar både våra bilder och bilder lånade från nätet i oordning, för jag mår illa bara jag ser dom, men dom med "trasiga" vägar är från Gaviapasset.


Detta är den "fina vägen"






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨