tisdag 30 augusti 2016

Out of Energy

I lördags slog mig värk till med ordentliga tag, så där ont så man känner för att gräva ner sig.
När jag får så där ordentligt ont så brukar kroppen reagera med feber, vilket den gjorde även denna gång.
Så igår låg jag hela dagen och gjorde inte många slängar. Kände mig riktig mörbultad.
Var runt hörnet med hunden i fulkläder, plockade undan en hög med reklam, fixade en stor sats köttfärssås som jag fick slänga för det smakade verkligen fan om den. Vet faktiskt inte hur jag kunde misslyckas med den simplaste maträtten, men det gjorde jag.
Gjorde en ny laddning lite senare och den blev som den skulle.

Feber har jag fortfarande lite till och från, men håller på med en linimentomgång, så både feber och värk borde ge sig snart.
Tog en promenad för nån timma sen bort mot skogen vid parken. Inte långt alls men jag blev helt färdig.

***
Micke hämtade ut ett paket med fina inredningsprylar och gardiner i Söndags, men jag har inte orkat engagera mig i det än.

Har suttit och kollat runt på lite olika såna matkassar hem till dörren, men många har konstiga recept, och jag är inte helt säker på att det skulle uppskattas i vårt hem.

Tror jag ska fixa lite kaffe och sätta mig på balkongen i solskenet en stund, och förhoppningsvis få lite energi av det.

2 kommentarer:

  1. Vi har pratat om att kolla upp matkassar i flera veckor nu men det har inte blivit av. Helst skulle vi vilja ha någon som kommer direkt hem till dörren men det finns säkert undantag eftersom vi bor så långt ut på landet..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet inte om nån levererar när man bor som ni, men många större butiker har så man kan hämta färdiga kassar. ICA vet jag har. Men man skulle ju önska att få det direkt hem.

      Radera

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨