tisdag 23 augusti 2016

Ny beställning.

Den 7 augusti beställde vi en kamera från NetOnNet. Efter några dagar fick vi mail där det stod att det var en beställningsvara och att dom inte visste när dom skulle få in kameran från leverantören.

Vi tänkte att den kommer väl snart ändå så bara att vänta.

Därefter har vi fått ytterligare ett par mail där dom fortfarande inte vet när dom får in den. Det senaste kom igår.

Så jag snabbkollade lite och såg att den fanns på Elgiganten, i lager till samma pris.
Jag lackade ur och mailade kundtjänst och skrev att vi vill annullera köpet på kameran. Jag skrev att jag hittat den på Elgiganten som hade flera stycken i lager och att det känns ganska trist att behöva vänta på nåt man redan betalt.

Fick svar att ordern var annullerad, och när jag sen skulle svara och fråga om resterande saker i samma beställning låg kvar så gick det inte, utan jag fick tillbaks ett sånt mail -"delivery to the following recipient failed permanently".
Märkligt kan jag tycka.

Ringde upp kundtjänst som svarade efter väldigt lång tid i telefonkö, och fick då besked att hela orden var annullerad och våra pengar skulle komma tillbaks till konton inom 3-10 arbetsdagar.

Så vi beställde kameran från Elgiganten igår, och den skulle komma inom 2-5 arbetsdagar. Kanon ju.

Vi har beställt en hel del från NetOnNet, men kommer inte beställa mer därifrån.
Mvh
Fru Irriterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨