lördag 13 augusti 2016

Jag och mina jävla prickar på google maps.

Innan vi for på denna resa så har vi (mest jag ) kollat häftiga ställen på google maps. Fy fasen vad jag har fått ångra dessa "prickar!
En av prickarna var en vacker staty med sjukt fin utsikt över havet i Södra Italien. Ja! Dit ska vi, sa vi när vi började planera resan.

Det var här jag fick skräck för minibussar.
Vi skulle upp till statyn som är inringad.

Är man det minsta höjdrädd så är detta ingen bilfärd man ska ta.

Jag satt och höll för ögonen på vägen upp.

Det är ju ändå vackert...kan jag tycka nu när jag sitter här som en soffpotatis. (vilket jag trivs bra med har jag kommit på)

Vackert namn :P

Fy fan när jag såg resten av vägen vi skulle upp på. Vi fick inte köra egen bil utan då var det minibuss som gällde.
Jag var peppad och hoppade in, sen bröt helvetet lös. Jag fick sån sjuk panikångest och vrålade till chauffören som var en skittrött Italiensk gubbe som var lomhörd och inte hörde mig. Bussfan började åka och kanhända jag slog till nån på vägen fram till chauffören, som jag klappade till hårt i skallen flera gånger innan han fattade att han skulle stanna och släppa ut en hysterisk tant.
Till slut stannade han och jag hoppade hyperventilerande ut och tackade alla gudar som finns att jag slapp åka med.

Detta är en bild som Tommy tog på vägen upp eller ner..
Vidrigt.

Usch!

Lånad bild från nätet. Parkeringen där minibussen åkte från är längre ner än sista vägsnutten syns.

Fin var den iaf.



På väg ner. Micke älskar ju höga höjder och har inga problem alls.

 Här är vapnet jag slog i skallen på busschauffören. En solfjäder jag köpte i Venedig. Funkar faktiskt bra både att svalka sig med och slå i skallen på lomhörda chaufförer.

 Funkar bäst ihopfälld att slå i skallen på nån :D

 Jag trodde efter denna upplevelse att det skulle bli fina och mysiga vägar.
Gissa om jag hade fel??
Fy fasen.
Återkommer en annan dag om det mest ångestfyllda jag varit med om.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨