tisdag 19 juli 2016

Skräddare Sirkiä

För nåt tag sen var vi iväg och jag köpte mig ett gäng klänningar.

2 såna här blå, och en likadan i svart köpte jag som jag direkt fick en plan att sy om lite.

Jag kan ju inte dölja att jag är tjock, men ville visa hur klänningen såg ut innan jag satte saxen i den. Riktigt ful kan jag tycka.

Kortat av den en bit och sytt in den lite. Tänkte först sy om den till halterneck, men struntade i det då jag ändå för tiden räcker inte. Har sytt om flera grejer så jag faktiskt är nöjd :)

En ändrade jag så det blev antingen en kjol, eller en klänning. Tog den breda smocken från en annan klänning. Denna blev jag väldigt nöjd med. Den går  till knäna om jag har den som klänning, och lite längre om jag har den som kjol.


Panikbeställde en badkostym för några dagar sen, som kom igår. En modell som håller in fläsket :D
Bh,n kan jag dock inte använda då rattarna pressades ihop så fult. Och om jag rörde mig så trillade dom ut, hahahaha. Men jag har en enfärgad svart bh, som funkar.
 Började packa vid 14 - tiden, och en timma senare var det klart, och jag känner mig nöjd med kläder jag har. Händer typ aldrig annars.

NU är jag redo att åka. Skulle typ vilja börja åka nu.
Kl 06:00 imorgon bitti bär det av.

Naglar fixade, håret färgat, frukostmackor fixade till första stoppet.. Bara lite småsaker som ska packas i en annan väska. 

2 kommentarer:

  1. Jag köpte en baddräkt som skulle hålla in magen.
    Jo pyts man såg likadan som förut.
    Man är inte ensam och en stor mage .
    Man ska vara som man är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man ser ju ut som man gör och nu för tiden struntar jag i valkar och sånt. Finns viktigare saker att tänka på :)

      Radera

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨