torsdag 24 mars 2016

Lång helg.

Skärtorsdag idag, och så en lång helg på det. 
Vi brukar inte fira påsken på nåt vis, mer än att vi kanske eventuellt äter ett kokt ägg till frukost.

I tisdags skulle jag egentligen ha varit till tandläkaren och påbörja en rotfyllning, men jag avbokade den tiden, och igår skulle jag ha varit till rehab på minnesträning, men den glömde jag helt bort. Lite lustigt att glömma bort en tid för minnesträning.


Jag ska snart sätta igång denna dag med det gamla vanliga som tvätt, plock och disk. Eller så vilar jag istället och tar det andra sen.

Hårbollen ligger och tittar konstigt på mig när jag försöker stretcha nacken för det låter så himla illa. Fick lite övningar att göra hemma av sjukgymnasten för att se om det kan hjälpa tills jag ska tillbaks dit. Jag hoppas att det finns nån lindring att få.

Och sen ska han kolla min skruvfot, och jag gissar att det blir operation av den.
Såna här "skador" brukar tydligen kunna bli bättre av steloperation, men det kan ju likaväl bli sämre. Steloperation och så gips i 3 månader känns väl si så där om dom inte kan garantera att det verkligen kommer att hjälpa, för gör det inte det så kan jag lika gärna fortsätta ha den värk jag har nu.




Jag saknar min träning, och har ganska trista dagar. Utan träningen känner jag att jag blir så himla seg, trött och oinspirerad till de mesta.
Fast ibland sätter jag mig och pysslar lite. Det är så rogivande och jag kan bli sittande hur länge som helst.




Nåt som känns fint är ju dessa dagar som blir ljusare och ljusare. Jag älskar ljuset och solen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨