onsdag 4 november 2015

Nu är jag igång!

Yes! Nu är jag änligen igång med träningen!

 Jag är så jäkla stolt över mig själv att jag äntligen vågade ta detta steg.

Jag kom dit lite före Sjukgymnasten Jakob som skulle visa mig maskinerna och vilka övningar jag ska göra.
Fick lite skrämselkänsla när jag tittade mig omkring, men hann i alla fall få med lite av träningslokalen.



Jakob har satt ihop ett träningsschema till mig, och idag gick vi igenom alla moment och övningar.
Det svarta på kroppsbilderna visar vilket område som tränas.
Är det inget svart alls så betyder det uppvärmning/hela kroppen/kondition
Säkert jättetråkigt för er att se, men jag vill kunna kika tillbaks sen om det blivit nån förbättring.

Cykla gillar jag, så det var inga problem.

Man skjuter bak "ryggstödet" med ryggens muskler. Visst kändes det.

Jättelätt i början, sen började armarna skaka lite.

Denna övning kändes också rejält efter en liten stund.

Denna kändes inte så väldigt jobbig.

Visst känns det att långt där inne finns nåt som en gång var magmuskler.

Detta kändes efter ett tag.

Jag sa till Jakob innan denna övning, att om jag lägger mig ner kommer jag aldrig upp, men han skulle hjälpa mig sa han :D
Här ska man spänna magen och lyfta upp underkroppen. Denna kändes rejält.

Denna övning var både jobbig och skön för axlarna.

Upp och ner på tå och träna vader och balans. Med tanke på min kroppsvikt så kändes det ordentligt.

Och så avsluta medroddmaskin. Denna kommer nog bli en favorit, för inte nog med att man tränar nästan hela kroppen och konditionen, så är det vatten i maskinen så det både känns och låter som man sitter på sjön och ror.

 Heja mig, eller hur?

3 kommentarer:

  1. kör på du fixar det Men det blir väl träningsvärk så det skriker efter några dagar, men det är bara att köra på. Håller på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, träningsvärk lär jag få känna på så otränad som jag är, men då vet jag att det i alla fall gör nån nytta.

      Tack så mycket :)

      Radera
  2. Det var inte lite övningar det där inte! Var stolt över dig själv, för det är jag. Över dig alltså.
    Du är bara så bäst!
    Kram Amie

    SvaraRadera

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨