fredag 10 augusti 2018

Vilken skillnad.

Under Mickes semester har vi ätit så nyttigt som möjligt.
Mest fisk, kyckling och skaldjur och så sallad till det.
Inga gräddiga såser och sånt.

Nästan inget rött kött alls, och inget ris och pasta. Jo, nån enstaka makaron i nån sallad har det varit. Och ytterst lite bröd.

En kväll fuskade vi rejält och åt chips och ostkrokar, men inte många.

Har faktiskt känt mig piggare och inte haft lika ont som jag brukar.

Nu när jobbet har börjat igen och det ska fixas matlådor så har vi fuskat och ätit pasta och köttfärssås, jag åt en macka en dag till lunch, nån dag åt vi snitzel och ris osv.

I dag känner jag att min värk börjat smyga sig på igen, jag känner mig slöare och inte lika energisk.

Så visst har det betydelse vad och hur man äter om man har kroppsliga problem.
Många födoämnen är inte alls bra om man exempelvis har värk och det tycker jag att jag märkt tydligt senaste tiden.

Så det är ju ganska enkelt för mig nu att veta vad jag måste minska ner på rejält och vad jag ska äta mer av.
Lätt värt det för att må bättre.

Klart att det kommer att blir l i t e fusk nån gång, men väldigt sällan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨