fredag 2 februari 2018

Premiärtur.

I onsdags morse var jag ganska pigg, så redan vid 7-snåret hade jag hunnit med dusch och annat. Klä på mig brukar jag göra bara en stund innan jag ska iväg nånstans, så oftast går jag omkring i nån urtvättad trasa till dess, som den på bilden här exempelvis. Den är verkligen asful, men så skön.

Har skaffat mig brillor, men än så länge är det såna som är köpta på apoteket.
Det har ju funnits såna läsglasögon, men dessa är såna man ser bättre på längre håll med. En nyhet dom hade fått in.
Ska skaffa mig riktiga så snart jag kan för jag märker ju bara av dessa att jag är mindre trött i skallen och kanske lite piggare också.
Inte så konstigt egentligen att jag är så trött hela tiden när jag måste anstränga mig och kisa för att se någorlunda. Min stackars hjärna får ju jobba med det också.. Min syn har blivit riktigt dålig och nu ser jag inte texten ordentligt på tv,n utan glasögon, och det är ju inte speciellt långt från soffan till tv,n.
Det ska bli skoj sen när jag kommer till optikern och få prova ut bågar som ser ok ut.😎

Halv 9 blev jag upphämtad för att åka till samordningen.
Kändes lite fånigt att åka helt ensam i en taxibuss men
när jag åkte hem var det en vanlig bil.
Timmarna på samordningen gick bra, och mycket berodde nog på att jag kände mig pigg redan på morgonen och såklart för det är så trevligt folk där. Mycket skratt blir det.


Det har kommit så mycket snö, och det bara fortsätter snöa. Ganska fint ändå även om jag gillar vår o sommar bättre.

Jag blev så himla sugen på nån slags sallad, så det får bli middag idag. Tonfisksallad med massa gott i och lite vitlöksbröd till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨