måndag 20 mars 2017

Vårdagjämning idag.

Jo, jo..

Har betalt räkningar på morgonkvisten och druckit kaffe, te och nyss ätit knäckemacka. 🍵

Har under senaste månaden försökt äta nyttigare. Mer sallad än mat på tallriken, inga kvällsmackor osv. Mjölk dricker jag bara i morgonkaffet, och har börjat bli bättre på att dricka vatten.

Alkohol har det inte heller blivit speciellt mycket av på senaste tiden.
Drack 4 öl för två helger sen, men nää, det var inte speciellt gott.
Micke tar sig gärna några öl på helgerna, men jag har inga problem med att skippa den där kalla ölen. Jag dricker vatten i stället 🚰
Däremot kan jag känna och längta till att ta en kall svalkande drink när värmen kommer sen. 

Det har legat en grillchipspåse i skåpet jättelänge, och i fredags hade jag fredagsmys och åt ungefär en näve av dom, haha.

Nästa steg är ciggen. Har minskat ner lite, men vill komma ner ännu mer.
Vet att jag inte kan sluta tvärt, så jag ska testa att blossa på mentolcigg för dom smakar så jäkla illa så förhoppningsvis funkar min plan att jag hellre är utan.
Hoppas det går bra.

Små förändringar som jag redan märker positiva effekter av, så jag fortsätter i samma spår.

Nu ska jag hoppa i duschen och göra mig klar för att cykla till tandläkaren. 🚵


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨