torsdag 30 mars 2017

Märklig säljare på Tradera del 2

Var i kontakt med Traderas support i morse ang denna säljare. Har funderat hela dagen hur jag ska göra, men nyss lämnade jag negativt så folk kan se hur säljaren INTE sköter sina affärer.
Så, nu ska vi se hur länge det dröjer innan vi får ett negativt omdöme. Jag är inte speciellt orolig om vi får det, för köpare ser nog att vi är skötsamma.

Egentligen borde jag kanske inte bry mig eftersom pengarna kom tillbaks, men det är ju ett jäkla sätt kan jag tycka.Man sitter liksom och "klockar" auktionen för att förhoppningsvis vinna, och så finns inte ens saken man budat på.
Hur hade ni gjort?


Saxar ett par svar från konversationen med Tradera

"Vad bra att du hör av dig! Självklart så har man som säljare ansvar att se till att stänga annonser och avsluta dom om varan redan är sålt. 
Omdömessystemet är till för att man ska lämna omdömen som speglar affären. Vissa medlemmar missbrukar omdömessystemet och gör hämndbetyg. Så det är svårt att säga vad du ska göra i denna situation. Men jag kan gärna ta objektsnummret så kan jag se vem säljaren är och ta detta vidare till säkerhetsavdelningen som kan granska henne"


"Tack så mycket. Denna säljare kommer jag ta vidare till vår säkerhetsavdelning om detta, att hon inte tar sitt ansvar gällande försäljningar på Tradera. 

Om du väljer att lämna ett negativt omdöme och du skulle hå ett hämndomdöme tillbaka så kan du i så fall kontakta oss så kan vi hjälpa till med att skicka ut ett mail om hur man bäst går tillväga i sådana situationer."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨