torsdag 30 mars 2017

En märklig säljare på Tradera 😠

Gissa om jag blev fundersam igår ang ett köp på Tradera.
Oftast funkar det jättebra att både köpa och sälja där, men så igår...

Jag vann en auktion, och betalade direkt när jag fick uppgifter, som jag alltid gör.
Efter nån timma kom ett mejl att summan hade blivit återbetald, så jag kontaktade tradera via chatten och undrade vad som hänt? Tänkte om jag hade gjort nåt fel.
Det var säljaren som hade återbetalt själv, så jag fick rådet att kontakta säljaren för att höra varför.

Mejlade säljaren och undrade vad som hänt, då fick jag svaret -"Dessa sålde jag för en vecka sen, beklagar"

Jäkligt snopet kan jag tycka så jag frågade varför man lägger upp en annons med saker som inte finns. Gick in och kollade dennes omdömen (som jag borde gjort innan) och ser att det är många som haft problem med säljaren.

Skriver till säljaren att fler verkar haft samma problem, då får jag svaret -"Dem som läggs ut finns inte heller, jag ska rätta till det. Negativt omdöme kommer du att få. Med vänlig hälsning"

Seriöst, vad är det frågan om? Jag hade väl fattat om det är nån som försöker blåsa folk på pengar, men eftersom det inte var nån stor summa och pengarna betalades tillbaks så undrar man ju.
Och sen att denne säger att VI ska få negativt omdöme??

Vilket stolpskott!

1 kommentar:

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨