tisdag 1 september 2015

Paket från Italien - La Cantina Dei Sapori / Olio Brighenti

Minns ni när jag skrev om en liten butik vi hittade efter vägen när vi åkte hemåt från Italien, den som låg vid Gardasjön? 
Annars kan ni läsa om det här 

Denna lilla  butik med röd markis är det.
Dom säljer egengjorda tvålar och olika olivoljor.
Och även andra delikatesser.

Jag blev så irriterad när vi kom hem att jag inte köpte fler tvålar för dom var riktigt härliga.
Men som jag skrev i andra inlägget så har jag mailat Annamaria som ägaren heter, och frågat om det finns möjlighet att köpa fler tvålar och få dom skickade hit till Sverige.
Hon bad om min adress och jag bad om betalningsuppgifter.
Sen har jag inte hört nåt på några dagar.

Idag fick jag en avi på posten med ett rekommenderat paket.
Micke cyklade ner och hämtade ut det.
Jag såg ju direkt vart det kom ifrån.
Gummisnoddarna sitter där för tullen har troligtvis öppnat och kikat.





11 st underbara Olivtvålar.

Nu kan vi duscha hela vintern och drömma oss tillbaks till Italien.

Det låg dock ingen räkning eller betaluppgifter i paketet så det ska jag maila och fråga om, för det måste ju ha blivit nåt fel.

Fy fasen så glad jag blev över att hon ens tog sig tid, vilken service!

4 kommentarer:

✨🌺 Tack för din kommentar. Välkommen tillbaks 🌺 ✨